mandag 4. juli 2011

Dilla på hekling


Jeg har ikke heklet på mange år.
Og på min ferd her inne i blogglandia,
har jeg jo vært innom noen håndarbeids blogger også.
Og de har vekket lysten til å prøve meg litt igjen.

Jeg begynte å lete, først lette jeg etter
såkalte bestemorruter.
Og fant mange forskjellige oppskrifter.
Så kom jeg over hekla roser.
Og fant en som viste nøyaktig hvordan man gjør det.




Og det var jo ikke vanskelig i det hele tatt..
Jeg har bestandig beundret min mormor
og hennes heklekunst.
Hun var nemlig en reser når det gjaldt
håndarbeid. Hun satt bestandig med et eller annet
håndarbeid i hendene.
Og hun heklet jo selfølgelig disse rosene,
og det så jo bare så vanskelig ut.

Kjære snille, gode mormor..

Vel..jeg har kjøpt masse garn i hærlige farger,
så nå er det bare å hekle i vei.

Jeg har også heklet en lyslykt..
eller et "trekk" til et vanlig senepsglass.
Og det ble jeg kjempefornøyd med..om jeg så skal si det selv..hehe..




Pyntet den med en enkel blomst. Syntes det ble litt mye med en trippel.
Rosene er jo bare såå søte.


Synes lykten gir et fint og koselig lys, så det blir
nok flere av sorten etterhvert.




Kunne tenkt meg å pyntet med noen perler også,
så jeg må nok ut på shopping en dag.

Nå er det en rose i blåfarger
som står for tur.


Klem fra Hege.


6 kommentarer:

Tovepia sa...

Så nydelig den lykta ble og blomstene dine var skikkelig fine og gode til å pynte med!!
Skjønner du er igang nå, så det kommer vel flere herlige produkter fra deg:)

Fjellets datter sa...

Så søt....tror jammen jeg må ta med heklingen på turen i morgen....til fjells..
God heklekveld til deg..
Klem fra Kristin

Jatte sa...

Hei på deg!

SÅ UTROLIG SKJØNN LYKT!♥ Veldig søtt altså, dette er jo knallfine gaver!!!

Herlige roser! Du er flink - holder selv på med bestemorruter, går mot slutten på ett stort teppe.. moro, men skal bli godt å bli ferdig å begynne på nye prosjekter :)

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥♥

H. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
H. sa...

Bedårende lyslykt, faktisk romantisk var den ;)

Så flink du har vært ! Ja, er det ikke moro hvordan man blir inspirert å finner idéer i denne morsomme bloggverden?

Jeg syns det er utrolig moro å se hvilket håndarbeid folk lager, farger, garntyper osv osv - men, må nok innrømme, strikking er min store greie !!

Håper å se mere heklede blomster hos deg ;)

Ciao

Fru Haugen Klingen sa...

Fliiink du er! Gleder meg litt til å komme på heklekurs til deg...men jeg er veeeldig tunglært! ADVARER! Haha.
Ha en kjempefin dag videre i dag snuppa :)
Klem