søndag 1. januar 2012

Godt nyttår...


Ja da har vi ett nytt nyfødt år foran oss. Med helt nye og blanke
uskrevne sider.

Og årets første dag begynner med at vi på nyhetene
får høre om et stort jordras har gått på
Byneset i Trondheim...huffameg...ikke en bra start på året akkurat.
Men heldigvis ser det ut til at ingen liv har gått tapt.


Jula for min del har for det meste vært jobbing...i allefall føles det sånn.
Og jeg var utrolig sliten på fredag, men nå har jeg fått sovet
masse og formen er mye bedre :)

Men her får dere se hvor fint ungene hadde pyntet treet vårt..
ja jeg har ingen problemer med å la de pynte.
Det ble kjempefint.


Noen pakker ble det også..men enda mangler vi pakker
som farmor og farfar har med seg.


Bordet er enkelt pyntet. For meg er det rødt, hvitt og gull som gjelder.


Serviset er det samme gamle, fra Eschenbach, det vi fikk da vi giftet oss.
Og glassene er Sonja fra Hadeland,
og tele sølvbestikk.

I går var det jr som sto for en god del av matlagingen.


Her lager han gratinerte poteter...han har skrellet og kuttet alt selv.
Og det var han som skrellet gulrot og kuttet
 brokkoli...mmm...det ble kjempegodt.
Og guttungen stortrives på kjøkkenet sammen med pappa.
For her i huset er det nemlig far som lager mye av maten. Jeg kommer
hjem til middag hver dag jeg...hihi...


På julaften var det tradisjonell ribbe med tilbehør, og den ribba var KJEMPEGOD...
med multekrem og mammas krumkaker...mmmm...


Godt nyttår til alle som titter innom

Klem fra Hege


5 kommentarer:

Villblomsten sa...

Godt Nyttår :-)
Så flink gutt , som hjelper til :-)

Barneboden sa...

Godt Nyttår :-)
jeg ville bare informere om
at Barneboden fortsetter med NY trekning av GAVEKORT HVER mnd også i 2012 :-)
og om du ikke har lagt deg til som følger allerede ?
så er det nå mulig , så du kan få med deg alle Gavekort-trekningene :-)

Havfruen sa...

Kjempefine julebilder:) Trivelig at junior trives i matlagingen:) Håper det fortsetter:)
Raset på Byneset er tragisk!
Ha et godt 2012 og takk for 2011:)
Klem til deg:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Godt nyttår til deg også :-) Er ikke noe problem å la barna få slippe til når resultatet blir så bra :-D

Ha det godt - klem Siv

H. sa...

Hyggelig julebilder du her har
tatt ! Flott pyntet tre, og sååå maaaasse gaver, da ;) Moro

Personlig liker jeg også veldig godt rød julepynt på treet, er liksom tradisjon for meg, og rødt og hvitt samt litt glass pynt bruker jeg på julebordet vårt.

Heldig deg med 2 karer som trives på kjøkkenet, det gjør definitivt ikke min mann...hehe

God helg !