fredag 6. januar 2012

Hmmm......


I dag og i går har det snødd endel her i Trondheim. Og på
vei til jobb sånn ca kvart over ni...så
møtte jeg på flere brøytebiler...ikke så rart kanskje.


Men disse to som forundret meg litt i dag møtte jeg i den ostore
lysregulerte gaten på Lade. Bare for å ha sagt det...
lyskryss hver 10'ende meter.
Hverfall...jeg ligger bak disse brøytebilene...og der blir altså ett
av disse lysene røde, og det betyr jo stopp.
Det er hverfall det jeg har lært. Jeg forbereder meg på å stoppe,
men disse to bare koster over lyskrysset.

Si meg...har jeg missforstått noe her...
Trodde det var sånn at utrykkningsbiler ikke fikk lov
å kjøre på rødt de heller...egentlig...

Hmmm...så rart...tenkte jeg.


God fredag fra Hege 

4 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Er vel ikke meninga vi skal forstå alt da sjø ;-)

Ha ei fin helg - klem Siv

LindaS sa...

Brøyte biler har samme regler som utryknings kjøretøy. Vi har vikeplikt for dem å ;)

Klem

Fru Haugen Klingen sa...

Jeg tror nok vi har vikeplikt for uttrykningskjøretøy som ambulanse, politi og brannbiler. Hadde ikke følt meg trygg om jeg hadde en hardt skadd unge, så står ambulansen på rødt lys nr 7 på lade liksom!!
Tror også brøytebiler kan kjøre :)

Klem

Vårt lille hjem sa...

Mulig dere har rett..har ikke sjekket så nøye heller da..hehe..
Meeen jeg ble litt overrasket der så tidlig på morran da sjø.

Hege