søndag 25. mars 2012

Vaffeldagen...

I dag er det vaffeldagen...




Hmmm...hva er nå vaffeldagen. Har aldri hørt om
 den jeg før nå nylig.
Men vaffeldagen er altså det samme som Maria budskapsdag...
i nabolandet vel og merke.

Mari budskapsdag er altså ni måneder før jul, og
det var på denne dagen at erkeengelen Gabriel kom til jomfru Maria
og bebudet Jesu fødsel.


Og nå ser det ut som gamlelandet har adoptert nok en "merkedag"
fra et annet land. Misforstå meg rett...synes dette
er en riktig så koselig markering jeg :).

Eller er det alderen som slår inn...hmmm...
At jeg er gammeldags og traust og
missliker sånne nye moderne "ting"...hehe...hjelp...

Eller er det rett og sett handelstanden som vil selge
flere vaffeljern..


Jaja...ha en flott vaffeldag ;)

Klem Hege

Bildene er funnet hos google

2 kommentarer:

Fjellets datter sa...

Det kan man bare lure seg grønn på...vi får rett og slett bare henge med på alle dagene som kommer!
Ha ei god ny uke!
Klem fra Kristin

~Laila~ sa...

Ja vi får henge på :) Men syns det dukker opp dager jeg aldri har hørt om før stadig vekk hehe :)
Vaffel ble det her også, smakte godt gjorde de og ;)
Ha en fortryllende dag
Klem Laila