torsdag 21. april 2011

Vannlekkasje..

Jepp...vi har vannlekkasje.
Typisk.
Fra badet.
Drypp, drypp,drypp..

Kort fortalt:
Eldstejenta står i dusjen..
Mor hører en merkelig lyd..
Den kommer fra skapet..
Hun ser opp..
Drypp, drypp, drypp..

"FAR..DET RENNER VANN FRA TAKET...
OG DET KOMMER FRA BADET.."

Far spretter opp fra sofaen..

"Hva.."

"VANN.." jeg peker opp..og løper opp trappa til badet, og BANKER på døra.

"SILJE..LUKK OPP DØRA..DET RENNER VANN.."

"Hæ.."

"LUKK OPP DØRA..DET RENNER VANN.."

"Hæ.."

Døra åpnes og alt ser normalt ut der inne..bortsett fra meg..
Jeg ser lettere..ee..fortvilet ut..

"SKYND DEG Å BLI FERDIG..DET RENNER VANN
NED FRA TAKET PÅ STUA.."

"Jada.."

Og hun ble ferdig på rekordfart ;-)

STORE bokstaver = snakker HØYT

Så der er vi..ingen synlige bevis på at det har dryppet vann.
Så hva skjuler det seg under?
Hvor store skader er det?
Og ikke minst..hvor dyrt blir det?

Takstmann kommer på tirsdag, så vi får se..
Om de dekker noe..

Så..

Sukk..

Fortsettelse følger..


Hege

Heldigvis så har vi et bad til da..
Heldigvis..

5 kommentarer:

Synnøve sa...

Stakkars dere!!
Vi hadde vannlekasje på kjøkkenet for et par år siden, fy det var mye arbeid! Måtte opp med gulv og rive en vegg og legge nytt gulv på kjøkken,stue og gang! Heldigvis fikk vi det dekket av forsikringen!!
Ønsker dere lykke til:)
Klem

Dreamgirl sa...

Heisan

Så koselig med nytt fjes på besøk hos meg :)
Jeg legger deg i favoritter jeg så jeg får sett litt mere inne hos deg :)
Også håper jeg vannlekkasjen ikke er så stor.

Ha en fin kveld

Violetta sa...

Det har du helt rett i, og jeg HAR tenkt på en slags innerkasse ;-)
Så koselig at du tok turen inn til meg...det setter jeg pris på!
Men huff og huff, VANNLEKKASJE?! Jeg har helt panikk for sånt, og håper inderlig det ikke er så ille som dere tror. Og blir det så ille håper jeg dere har et greit og effektivt forsikringsselskap!

Trollmora sa...

Gåssjabøtt! Vannlekasje har vi hatt på hytta og du snakke med om galskap! Jeg håper VIRKELIG det ikke blir så omfattende som det ble til oss altså... sukk... lykke til!

Fant bloggen din i dag jeg... :) Legger meg godt til her inne :)

Tessa sa...

Heisann og takk for kommentar hos meg :) Håper virkelig det har gått greit og at omfanget ikke er for stort. Noe som kan være positivt er muligheter for oppussing. Fikk selv pusset opp badet etter en hendelse her :)