søndag 19. februar 2012

Det snør det snør...


...tiddelibom...
Nå snør det mye mer enn før...
...å tiddelibom og huttemegtuuu...


Her er hagen vår i dag...på forsiden...full av snø.
"Vi bor jo i en snøborg jo mamma"

Jepp...det føles nesten sånn akkurat nå.
Snøen går langt over gjerdet...og det er ganske høyt.
Kvisten midt i bildet...det skal forestille plommetreet vårt.

Vi håper det overlever.
For det kan jo gå litt voldsomt for seg med
ungene som leker i snøhaugene,
opp på gjerdet ;)
For de ser jo bare kvister liksom, stakkars tre..


Denne nydelige orkideen fikk jeg av min kjære søster i går.
Nydelig farge...lys lilla...som passer perfekt i stua vår akkurat nå.


Hun og familien var på besøk hos oss i går. De skal videre
til  Oppdal i dag på vinterferie. Og de bor selfølgelig
hos mamma når de er her oppe.
De kommer fra flotte snøfrie Sandnes...
og opp hit til Trondheim hvor vi snart snør ned.

Ungene syntes det var helt topp da...helt hærlig liksom...

Men vi som bor her...
begynner vel egentlig å få litt nok.
Iallefall de som måker snø..hihi..og det er ikke meg her i huset ;)


Ha en flott søndagskveld
Med eller uten snø

Klem Hege


12 kommentarer:

Fru Haugen Klingen sa...

Slipper både å måke snø og lage middag du søta ;) Nydelige orkideer :) Klem fra Fru Haugen Klingen

Vårt lille hjem sa...

Ja..er jeg ikke heldig..hihi..

Vel..gjør mye annet jeg da, bare for å ha sagt det liksom ;)

Synnøve sa...

Kjempefin orkide.
Det er mer en nok snø, synes jeg.
Jeg venter på våren:-)
Klem

Havfruen sa...

Nydelig orkide:))
Hos meg har vi måket snø EN gang i vinter....nesten ikke hatt snø!! Ikveld er det snøfokk utenfor da men...
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Fru Haugen Klingen sa...

Ja, du er jo tilstedet og har mer enn nok med å være søt ;) hihi

Fru Haugen Klingen sa...

...tilstede...uten T på slutten...

Fjellets datter sa...

Fineste orkidè du kan glede deg over iallefall, når snøen laver ned! Her har det tidvis lavet ned i dag, men ikke så mye at det gjør noe.
Fin kveld til deg!
Klem fra Kristin

Jentan på landet sa...

Er så enig med deg at det er nok snø nå. Vi har vel andre ting å gjøre enn å måke snø. Krysser fingrene for at treet ditt overlever, og at vi får en snøfri uke i trøndelagen..

H. sa...

Wow, det var virkelig MYE snø...og jeg som syntes det var mye her i Borgen hvor vi nå bor...men, dette var mye mer...thiiii.....

Dro fra Tjøme, og der var det såvidt litt hvitt - og ikke slike hauger, nei.

Skjønner godt man blir lei....og stakkars han som måker....!

God ny uke ønskes deg, så håper jeg snøen smelter i en fei :)

mirjamsdrøm sa...

Hei Hege;)
Takk for koselig kommentar hos meg!
Boller eller ikke, det viktigste er jo at man har det koselig!
Hos oss er snøen iferd med å smelte vekk...men tror sikkert det kommer mer før vinteren er over!
Flott farge på orkideen din :)
Ha en fin ny uke!
Klem

Gry sa...

Vi har og fått masse snø, men tror jammen dere har fått mere.
Ønsker deg fine vinterdager! : )

Petrus og Petrine sa...

Ha noen fine vinterdager, så ønsker vi snart våren velkommen :)
Klem