torsdag 6. oktober 2011

Litt formiddagskos før jobb

Sitter her å koser meg med litt strikking før jeg skal på jobb.

Ble nemlig så inspirert av "Jatte's drømmeverden" sitt sjal,
at jeg bare måtte prøve meg litt
jeg også.


Jeg strikker i Baby ull, og jeg tror det ble pinner
nr 5 eller 6 til slutt..hehe..jeg
husker ikke helt i farten.
Fargen er plomme, og planen er at jeg skal hekle en kant
rundt i hvitt .

Oppskriften er kjempe enkel..
*legg opp tre masker og øk 1 maske i begynnelsen av hver omgang/pinne*
Men du kan også *øke 1 maske i begynnelsen og slutten av
hver omgang/pinne*.

Forskjellen på "oppskriftene" er at på den første så blir spissen på sjalet "spissere",
 og hele sjalet vil bli litt større enn på den andre "oppskriften".
Fordi du på sjal nr 2 øker dobbelt så
mange masker ;)
Jeg har valgt den første som dere ser,
prøvde å legge frem "spissen" litt. Men anbefaler alle
å ta en titt på DROPS Design sine sider. Der finner dere ALT..

Lykke til :-)

Klem Hege


og i slutten av

2 kommentarer:

Fru Haugen Klingen sa...

Du er så kreativ og flink!!!

Stå på Hege! Godt å ha humørfylte Hege tilbake på jobb ;)

Klem fra mæ te dæ

Synnøve sa...

Flott farge på sjalet du strikker.
Trivelig og strikke om høsten synes jeg.

Klem