mandag 16. januar 2012

Guttegenser i retro mønster


For lenge siden kjøpte jeg et mønsterhefte fra Dalegarn,
med mange gode gamle oppskrifter. De
fleste er veldig 60-talls inspirert. Og der fant jr en genser han
godt kunne tenke seg.


Og den måtte jo selvsagt være blå.
Genseren jeg strikket til min eldste datter er
også hentet fra samme heftet.


Han ble fornøyd...og jeg ble fornøyd...synes mønstret var kjempefint.
Det samme mønstret finnes til voksne også.
Og jeg har forelsket meg i en som som er lyserosa...den er bare
helt nyyydelig...sukk...
Kanskje det kan bli et påskeprosjekt.

For akkurat nå holder jeg på med...ja gjett...hehe...
nok et sjal. Det er nesten ferdig...og har et nytt underveis.

Jeg må si at det det lilla sjalet jeg strikket tidligere her er virkelig
vinterens favoritt. Det er mykt og deilig varmt. Og jeg
har fått masse skryt for det..hihi..

Klem fra Hege


10 kommentarer:

Havfruen sa...

Kjempefin genser...åh..av og til skulle jeg ønske jeg kunne strikke..
Ja enn om jeg hadde lagt til sides de pengene..men de er nok gått med i sluket:)
Klem til deg:)

Anonym sa...

Herlig gammeldags genser da,skjønner godt at du vil ha denne. :))
Flott ny uke til deg.
Klem M

H. sa...

Så flink du har vært, Hege !

Denne ble super fiiin !! Enig, veldig fint mønster, samt jeg likte veldig godt halsen - for ett artig hefte fra Dale du her har kommet over.

Og hvilken farge blir da ditt neste sjal-prosjekt? Flott det lilla du alt har laget, ikke rart den har blitt en favoritt:)

god kveld

Bente sa...

Takk for kos ord hos meg.
Nydelig genser du har strikket. Beundrer dere som har tålmodighet til mønsterstrikk. Selv strikker jeg bare på tykke pinner, uten mønster.

Ha en fin kveld videre.

Klem Bente

Fjellets datter sa...

Rålekker...så morsomt at jr. ville ha en sånn en...de skal jo for det meste ha kjøpte klær! Ja, hiv deg på å strikk en til deg selv, noen ganger må man bare skyndte seg før andre "bestiller"

Ha en fortsatt fin kveld!
Klem fra Kristin

Snertne sneller og små nøster sa...

Den ble kjempefin, og så artig at han har valgt den selv :-D

Ha det godt - klem Siv

Fru Haugen Klingen sa...

Du er så flink til å strikke!

Må snart lære meg å strikke et slikt sjal jeg også, men så var det meg og strikking da vettu..hehe..

Ha en flott søndag søta :)

Klæm fra Fru Haugen Klingen

Villblomsten sa...

Nydelig genser :-)

H. sa...

Så festlig at du skal på samme hotell i København, som jeg akkurat bodde på.

Ligger supert til, knappe 5 minutter så er man i Strøget, og deilig, dansk frokost, eneste jeg savnet var dansk leverpostei? Hmm...men, kanskje de akkurat denne dagen var tomme.

Var veeeeldig kaldt her fredag, så er nok mye bedre tid på året når du skal ditt med søster og mor.

Ha en flott søndag ;)

Petrus og Petrine sa...

Det er en hyggelig genser du har strikket :)

Klem og fortsatt god helg !