søndag 20. mai 2012

Slapp søndag

 
Her i huset har det vært en litt slapp søndag.
Vel...for min del har den vært slapp.
Sov lenge i dag...hærlig.
Og sen frokost...loffe leeenge i morgenkåpa.

De som var litt mere opplagt enn meg, dro på turorientering...
 og hør...vasket og ryddet på rommene sine...wow...

Med en febersyk gutt i huset fant vi to ut at vi skulle bake litt.


Og da falt valget på denne "kakebakeboken"...litt feil å si kokebok...
vi skal jo ikke koke noe som helst...

Og jammy...her er det virkelig noe for en hver smak skulle jeg tro.
Boken fikk jeg av min kjære i bursdagsgave.
En bitteliten nedtur fra i fjor...for da fikk jeg nemlig tur til Firence.
Men jeg ble glad jeg altså...hehe...
Lurer på hva jeg får neste år...spekefjøl kanskje...




En liten smakebit fra boken for de som ikke har den eller har sett den før.


Dermed fikk jeg også testet den nye kjøkkenmaskinen min, Majoren,
altså en Kenwood. Funka den...det ble muffins.
Eller cupcakes...sjokolade cupcakes...
Majoren er ikke så fancy utseendemessig, meeen en skal ikke skue
 hunden på hårene...ja...noe sånt...


Og vi pynta og stæsja cupcakes...eller muffins som det heter på norsk...og
danderte og ordna. Så måtte jo mor ta bilder av herligheten
også da. Og vips...der fikk jeg vist frem de
 nye GreenGate koppene og duken min også...hihi...
Kjøpt under Københavturen med mamma og søster i mars. For å
være helt korrekt...bursdagsgave fra lillesøster.




Synes de passer kjempefint med de jeg har fra før.
Liker så godt det å kunne mikse
alle koppene og fatene jeg har med hverandre.

Har 10 kopper og fat nå, og 5 forskjellige mønstre.
Er ganske fornøyd med det,
men ønsker meg den store muggen og en liten.
Og fat og skåler til servering.

Wow...ble et ok innlegg det her vil jeg tro. Har jo litt å ta igjen, så det
ble litt hummer og kanari. Men en
 rød trå gjennom det hele...jepp...jeg er fornøyd ;)


Ønsker alle en toppers søndagskveld

Klem Hege

5 kommentarer:

Petrus og Petrine sa...

Så hyggelig p bruke en kjedelig syk dag til å gjøre noe hyggelig sammen, og jeg vil tro at kaker faller i smak for syke og friske :)
Serviset ditt smaker av lethet og smmer, hyggelig !

Ha en glad søndagskveld, god bedring til den feberhete, og flott uke til dere alle :)

Livets små øyeblikk sa...

Selv etter uker med kake fikk jeg lyst på mer når jeg så bildene her - nammis:)
Og jeg er svak for GG sine servise jeg og, ekstra sjarmerende blir det når man mikser de slik du har gjort her.

Ha en fin kveld,
og ei god uke.
Her er vi lovet sol og sommer hele uka og jeg kommer til å holde noen ansvarlig om det ikke slår til denne gangen;)
Klem
Hanne:)

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig besøk og gode ord hos meg :)

Fristende bilder du viser, og den boken kunne jeg veldig godt ha tenkt meg. Utrolig masse flott GG du har. Har noe selv, men ser her et nytt mønster jeg kunne ha tenkt meg - får vel sette det på ønskelisten da... ;)

Fin søndagskveld ider og flott kommende uke til deg!

Jatte sa...

Nam nam! Dette så godt ut♥

Ha en fin uke -
Klem Jatte!:)

Snertne sneller og små nøster sa...

Det er så koselig å bake sammen med ungene :-) Og så flotte muffins som dere laga :-D

Fint servise!

Ha det godt - klem Siv