søndag 15. mai 2011

Nok en konfirmasjons helg

I dag var det nok en konfirmasjon.
Og denne gangen var det
kusine Marthe sin tur.




Bunaden er Lundebybunad, som hun har arvet
av sin farmor.

Den er ca 55 år gammel..broderiene på hennes bunad er
litt anderledes enn på dagens bunad.
Her ser dere ryggen på de forskjellige bunadene.




Dette er ryggen på konfirmanten sin bunad
Dette er ryggen på dagens Lundebybunad


 

Jeg kan ikke så mye om Lundebybunaden
men om noen vet litt
 mere om hvorfor broderiene
har forandret seg på disse årene så vil jeg
gjerne høre litt mere :-)
 



Noen ser litt mere sliten ut enn andre,
bra russefeiringen snart er
over tror jeg..hehe..



Vart du skræmt no..det ser nesten sånn ut..



Endelig ble det kaker..




Og selvfølgelig skulle alle gaver
noteres nøye og
korrekt ned i boken

Da her jeg strøket..orket ikke vaske de denne gang..
bunadskjorter..2 stk denne gang..
klar for 17. mai.

Da tror jeg det får holde med stryking
av linskjorter for en stund.
Er ikke det morsomste jeg vet, for det
tar så innmari lang tid. Og jeg er
så innmari nøye..hehe..

Klem fra Hege


1 kommentar:

Karipia sa...

Så flott bunad. Og så morsomt at den går i arv.
Har nok ingen kjennskap til Lundebunaden, desverre......men jeg dro kjensel på trønderbunaden....hihi
Ønsker dere en flott nasjonaldag:))