mandag 30. mai 2011

Villsau

Ja nemlig..villsau..og det på Bakklandet
midt i Trondheim.



Ganske staselig og anderledes enn vanlig sau som vi kjenner.
Dette er jo en voksen sau, men den jeg snakker
 om er et lam..
kopplam vel og merke.




Det er far til ei venninne som har tatt
til seg dette lammet
som mamma`n ikke ville ha.
Så han har vært "mamma" til dette lammet
i flere uker nå, og
matet det med flaske hver tredje time.
Så i går var jeg og minsten
en tur på besøk
for å hilse på "halvsøsteren" til
min venninne..hehe..

Var litt morro å gå langs Nidelven
og høre på alle kommentarene.
Noen trodde det var
ei geit, og
det kan vi jo kanskje skjønne.
Villsauen er jo litt
forskjellig fra vanlig sau i farge.

Og jeg skal si den visste hvem som var mamman sin,
hun fulgte i hælene til faren til min venninne.

Den gikk jo uten bånd så det var litt
skummelt med alle sykkler og
alle fremmede
bukseben.

Og om et par uker skal lammet tilbake
til flokken sin og
øya den ble født på.

Ha en flott kveld

Hege


Bildene er hentet hos Google

Ingen kommentarer: