mandag 13. juni 2011

Go bok

For en god stund siden leste jeg "Den glamte hage" 
av Kate Morton.
Og jeg ble helt forelsket..

Da jeg kom over "Tilbake til Riverton", som
hun skrev før "Den glemte hage",
så måtte jeg jo kjøpe den også. Og jeg ble
ikke skuffet.



Det er litt sånn når du leser den, at når du ser
det nærmer seg slutten så
skriker det inni deg:
NEI jeg vil ikke at den skal være
SLUTT enda.
Den følelsen kom da jeg leste begge bøkene.
Så hun skriver bra.

Begge bøkene foregår i samme tidsperiode,
slutten av 1800-tallet og
begynnelsen av 1900-tallet.

Her følger vi en eldre dame som tenker tilbake
til den tiden hun jobbet på
godset Riverton.

Det skjedde en tragisk hendelse på godset
i 1924. Og vi følger Grace og
det som skjedde
før den tragiske hendelsen, der en
ung dikter tar livet av seg på en sositetsfest.

Damen er 98 år gammel, så hun ser naturlig nok
tilbake på sitt liv. Og denne hendelsen
rir hennes sinn på kanten av livet.
Og som i den første boken sklir vi inn i
nåtid og det som en gang var.

Veldig spennende:)

Nå ser jeg at hun er ute med ny bok,
og det er en murstein av ei bok.
Gleder meg til å lese den. Har den ikke i min
besittelse enda, men jeg tror den
skal ligge høyt på ønskelista
til jul. Har nemlig litt annet å lese også, så
den boken for vente litt.
Må jo ha litt å se frem til når det blir vinter og kaldt.


En svunnen tid

Er "En svunnen tid" like bra som de to andre. da
har jeg virkelig noen hærlige timer
å se frem til i vnter.

Go bok

Klem fra Hege

1 kommentar:

H. sa...

Takk for super bok tips, pleier alltid å kjøpe meg et par bøker til sommerferien, og denne "glemte hagen" tittet jeg på sist jeg var hjemme (i norge) men, kjøpte den ikke...men, tror jeg får gjør det neste gang ;)

Takk for hyggelig hilsen hos meg, ja, vi er MYE på farten !! Pleier å si til mine nære venner, vi har blitt litt "sigøynere" i andre del av vårt liv..hehe....;)

Ciao