fredag 7. oktober 2011

Ingen flere grunner til å ha dårlig samvittighet jenter ;)


Sitter no her å surfer da..og der.. med store bokstaver
får jeg 4 gode grunner for å spise
 sjokolade..



Mmm...mmm...mmm..
trenger man noen flere grunner
enn det da ;)
Ikke jeg...flere enn nok grunner for meg
hvertfall..

Vel..i allefullefall..så står det å lese som følger:

"Ny forskning viser at sjokkis faktisk kan være sunnere enn fruktjuice"

Ja..er det ikke det jeg alltid har sagt da..



Og..

1. Det er bra for hjernen. Jepp..kakao er nemlig full av noe som
 heter flavanoler og flavanoler bedrer vår
 mentale kapasitet..

2. Og det er bra for hjertet.  Ja faktisk...mørk sjokolade hemmer
 et enzym i kroppen som øker blodtrykket.
derfor..har du høyt blodtrykk, så
 spis mørk sjokkis med god samvittighet.

3. Jeg viste ikke at det er godt for huden, men det er det vist nok.
 Mørk sjokolade inneholder to typer flavenoler,
som..hør hør..beskytter mot solskader, øker sirkulasjonen
 til cellene, øker fuktigheten i
huden og får huden til å se glattere ut. Og det liker vi vel å
 høre..glattere hud av å spise sjokkis...mmm..

4. Og sist..men ikke minst kan man kanskje si...den øker lysten..
Jaa..for sjokolade inneholder fenyletylamin
 og serotonin, som stimulerer humøret i en positiv
 retning. Så disse stoffene kan frigjør både
 lidenskap og lyst.


Vel vel..da er det bare å være forsiktig med sjokoladen..
eller...bare nyt og spis masse sjokkis  i kveld jenter ;)..




Klem fra en sjokoladeglad
jente :D.


Bilder er lånt hos google..og artikkelen er funnet hos KK

3 kommentarer:

H. sa...

Åhhh, ja ! Elsker sjokolade, men det gjør neppe mitt høye kolestrol..sukk

God helg !

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det er alltid en grunn til å spise sjokolade ;)

Fru Haugen Klingen sa...

Sjokolade ja...Mmm...

Husk at f.eks Kvikklunsj er KJEKS og IKKE sjokolade ;)

Klem