søndag 9. oktober 2011

Kosedag med mamma


I går hadde mamma og jeg en kosedag med shopping.
Vi startet dagen med loppemarked.
Mamma er nemlig blitt en reser på loppemarked,
hun og venninnene er på et eller annet loppemarked nesten hver helg..hehe..

Men i går kom hun tomhendt fra loppemarkedet, det var
jeg som fant noen små skatter denne gangen.


Denne lysestaken og fløtemuggen ble med hjem.
Tenkte at lysestaken blir kjempefin på kjøkkenet til jul.


Denne hylla fant mamma til meg på et tidligere
 loppemarked i høst, men
ble ikke med hjem til meg før i går.
Hadde tenkt å male det, meeen nå er jeg ikke så sikker lenger.
Mulig den blir som den er.


Også kom jeg over dette trauet..gjett om jeg ble glad..
Det er ikke så veldig gammelt,
men størrelsen var perfekt.

Etter å ha blitt gode og kalde..vi var stivfrosne..
hutret vi tilbake til bilen. Og varmeapperatet fikk kjørt seg.
Vi kjørte bilen hjem og dro til byen og rett på kafe.

Der kosa vi oss lenge med kaffe og noe å bite i,
og vi fikk endelig varmen i oss.
Etterpå tusla vi rundt og kikket i butikker og
vi fikk jo med oss noen småting hjem også da..hehe..
Vi hadde en veldig koselig dag sammen.

Men tilbake til trauet..
Det står nå i gangen, og jeg synes det
passet perfekt der.


Gangen er nesten helt ferdig malt,
jeg mangler bare dørene.
Tenkte å starte i helga, men det ble heller kosedag med mamma.

Her er gangen før:


Mye panel som dere ser. Og det gjorde gangen veldig mørk.
Vi så det kjempegodt når alt ble malt lyst.

Her er etter:


Selv om etterbildet er ganske mørkt så ser
jo alle at det ble kjempeforskjell.

Bare til opplysning..komoden sto på samme plass før også ;)


Klem Hege


5 kommentarer:

Jatte sa...

Loppis er Gøøøøy :D
Så fin hylle og trauet også, ønsker meg slikt trau!:)

Ha en fin uke,
Klem JATTE♥

Fru Haugen Klingen sa...

Trauet var kjempefint!!!!

Jeg sikler på nytt servise til kjøkkenskapet, har så litt av alt nå liksom..og har virkelig lyst til å fornye innsiden av skapene :)

Gangen ble knallfin, og det blir kjempebra når dørene blir tatt også.

Ha en fin dag videre :)

Fjellets datter sa...

Hjertelig for gratulasjonskommentar! Ja, her blir man besteforeldre før man vet ordet av det! Sønnen vår er jo bare 20 år, og 2-barnspappa, så sånn er det!
Du er nå veldig heldig som har ei "loppeelskende" mor da, jeg har ingen foreldre som lever, det er trist, men jeg lar ikke loppis gå fra meg av den grunn.
Fine ting du kapret iallefall.Og gangen ble selfølgelig mye finere, selv om det nå er "in" med trehvitt igjen, puhuu, hvem klarer å følge med alt?
Ha en fortsatt god dag.
Klem fra Kristin

Havfruen sa...

Så fint det ble i gangen din:))) Mye fint fra loppisen, der kan man virkelig finne skatter:)
VÆret er et kapittel for seg selv om dagen:) Fysjomfei!!
Nyt kvelden, klem fra meg:)

Fru R. sa...

Heia
Jeg elsker loppis..men det er ofte jeg ikke får det med meg før det er for sent. Gangen din ble fin, utrolig hvor flott det er med lys maling på panel, er jo nettopp ferdig selv med et rom.
Ofte et tiltak å begynne, men den gode følelsen når en er ferdig :-)